Restricțiile de pe Autostrada A10, ce leagă orașele Sebeș și Turda, se prelungesc după ce în zona nodului de la Alba Iulia Nord a apărut o nouă tasare a carosabilului. Nu este prima problemă de acest fel care a apărut pe această porțiune de drum, la numai 50 de metri distanță având loc o altă fisură cauzată de infiltrațiile de apă, potrivit G4Media.
La începutul lunii februarie, din cauza acelei prime fisuri despre care aminteam în rândurile anterioare, autostrada a fost închisă. Acum, constructorul este obligat să refacă de la zero și această zonă. Potrivit primelor estimări, lucrările de reparație se vor întinde pe o perioadă de cel puțin patru săptămâni. Până atunci, la doar doi ani de la inaugurarea primului lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, la kilometrul 16 spre Cluj-Napoca, șoferii vor fi deviați printr-o bretea laterală pentru a își putea continua drumul.
Scandalurile legate de Autostrada A10 Sebeș – Turda nu sunt deloc noi, mai mulți politicieni din opoziție acuzând puterea că a grăbit lucrările pentru ca Autostrada să fie inaugurată înainte de alegerile parlamentare de la sfârșitul anului 2020.
Fost ministru al Transporturilor și actual lider al USR, Cătălin Drulă susține acum că lucrările la autostradă au fost făcute în pripă la ordinul celor de la putere: “Tronsonul a fost inaugurat în decembrie 2020, cu doar câteva zile înaintea alegerilor parlamentare, fără ca toate lucrările să fi fost finalizate de fapt. Traficul este restricționat acum și astăzi încă se fac lucrări de reparații”.
Traficul pe o porțiune a autostrăzii este restricționat încă de la începutul lunii februarie, iar acum restricțiile sunt prelungite din cauza acestei noi probleme. Fostul ministru al Transporturilor îl trage acum la răspundere pe actualul ministru Sorin Grindeanu, reproșându-i acestuia că promisiunile lui din februarie conform cărora lucrările ar fi urmat să dureze doar o lună au fost niște simple vorbe în vânt.